Téma

5. srpna 2015

Inovace motoru a design. Dragon 5 zaujal porotu i soupeře

Autor: Facebook TU Brno Racing

Obdiv soupeřů i ocenění porotců za inovativní řešení a design. Po závodech v německém Hockenheimringu hlásí studenti brněnské techniky úspěch. Formule Dragon 5, kterou sami navrhli a postavili, upoutala pozornost především revolučním motorem – jednoválcem přeplňovaným turbodmychadlem. „Letos o nás byl zatím jednoznačně největší zájem za pět let, co se závodů účastníme. Dělali jsme i rozhovor pro německá média a chválili nás kolegové z ostatních týmů: jednak za motor, ale i za vzhled formule,“ informoval vedoucí týmu TU Brno Racing Milan Špičák. Snahu ocenila i porota: v kategorii Nejinovativnější pohonná jednotka skončili Brňané v první čtyřce, v designové kategorii v první pětce.

V nejdůležitější kategorii, tedy ve vytrvalostním závodě, se však týmu nedařilo. Kombinace nezvykle přísných podmínek a drobných technických poruch je v půlce jízdy diskvalifikovala. Z vozu totiž unikal olej. „Mrzí nás to o to víc, že je to malá závada, nic vážného. Navíc jsme auto před odjezdem do Německa přetěsnili,“ konstatoval Špičák. Svoji roli podle něj sehráli i nezvykle přísní porotci, kteří vyřadili více než polovinu týmů, a to i před startem. „Je to pochopitelné, německý závod patří k nejprestižnějším, je to takové neoficiální mistrovství světa, tak je jasné, že si pořadatelé a porotci maximálně hlídají bezpečnost. Letos se akce zúčastnilo bezmála pět tisíc studentů,“ řekl Špičák.

Autor: Facebook TU Brno Racing

Za vytrvalostní závod získávají týmy nejvíce bodů ze všech disciplín. Diskvalifikace proto odsunula brněnské studenty na 34. místo, přestože například ve Skid-Padu (jízdě v osmičce) byli osmí. „Ale není to tak špatný výsledek, jak se může zdát, protože rozdíl mezi například sedmým a čtyřiatřicátým místem není zas tak velký,“ řekl Špičák s tím, že předstihli například pražský tým. Celkově ve stejné kategorii bojovalo o umístění 71 týmů.

Formuli Dragon 5 čekají ještě troje závody. Ten nejdůležitější se jede na konci srpna v maďarském Györu, začátkem září následuje závod v Mostě a sezonu uzavře v půlce září italský okruh ve Varano de' Melegari.

Kateřina Konečná

Přečtěte si také: 

Revoluce. Dragon 5 míří na závody s naprosto výjimečným motorem

Studentská formule Dragon 5 má revoluční motor: jednoválcový přeplňovaný turbodmychadlem

TémataFakulta strojního inženýrství studenti studentská soutěž ocenění

Související články:
Historický úspěch týmu TU Brno Racing: po přepočítání výsledků bere nakonec stříbro
Cenu Edwards získala doktorandka z FSI. Porotu zaujala její diplomová práce zaměřená na obrábění
Na středoevropském finále byly chvíle, kdy jsme byli bezradní, přiznávají finalisté EBEC
Stříbrné medaili předcházelo hašení auta. Studentská formule slaví historický úspěch
MiniPoster Session učí studenty, jak zajímavě prezentovat výzkum