Lidé

25. března 2015

Student Jakub Maca získal Zlatou pecku – českého reklamního Oscara

Obalový design: Návrh pivní láhve Heineken se světlocitlivou barvou od Jakuba Macy | Autor: archiv Jakuba Macy

Dosáhnout hned napoprvé na nejvyšší metu? Jakub Maca ví, jaké to je. Studuje průmyslový design na Fakultě strojního inženýrství VUT a před pár dny získal Zlatou pecku. Tedy nejprestižnější reklamní ocenění v České republice, o kterém sní každý kreativec. „Reklamě se věnuji už dlouho, ale jen její statické grafické stránce. Tedy různým logům, plakátům a podobně. Toto je poprvé, co jsem dělal animovaný spot, a hned se to takhle podařilo,“ řekl student pátého ročníku.

V prestižní soutěži zvítězil v kategorii Jiné se spotem pro společnost vyrábějící bezpečnostní a dveřní kování. Minutovému videu vymyslel scénář, grafickou podobu a jako art director dohlížel na jeho realizaci. „Práce vznikala v šibeničním termínu, měli jsme na ni pár týdnů. Nejspíš se tím ale potvrdilo pravidlo, že pod tlakem ze sebe lidé vydávají to nejlepší,“ podotkl Maca, který spolupracoval s absolventy Davidem Semrádem a Ivanou Hopfingerovou.

I když ocenění otevírá dveře do reklamního světa v České republice, Maca už je má pootevřené, reklamou se totiž živí už několik let. „Dokonce musím zakázky odmítat, protože se teď potřebuji věnovat diplomce. Každopádně je to výborná reference a jsem za ni moc rád,“ dodal student.

Spot s názvem Being safe at home prezentuje devadesátiletou historii společnosti pomocí klíčových událostí jednotlivých dekád, které se odehrávají ve světě, zatímco lidé mohou být v bezpečí za dveřmi svého bytu nebo domu. „Výběr těch událostí byl celkem jasná volba, sáhli jsme po těch, které mají lidé hluboko v podvědomí,“ vysvětlil student. Na obrazovce se tak střídají třeba novinové titulky o pádu newyorské burzy, nacistická letadla, Beatles nebo berlínská zeď.

Pro přehrávání videa je nutné povolit cookies typu Marketing. Změnu nastavení provedete zde. Video můžete otevřít v novém panelu.

Kateřina Konečná

Jakub Maca (vlevo) s Libuší Parolkovou, ředitelkou agentury ADWAY pro kterou spot dělal, a Jakubem Kohákem. | Autor: archiv Jakuba Macy
Průmyslový design: Návrh barové stoličky od Jakuba Macy | Autor: archiv Jakuba Macy
Plakát pro výstavu v galerii DOX na téma "Kde domov můj", který poukazuje na amerikanizaci národních tradic | Autor: archiv Jakuba Macy
Branding: Návrh firemní identity kadeřnického salónu z dílny Jakuba Macy | Autor: archiv Jakuba Macy
Vstoupit do fotogalerie

Témata

Související články:
VUT v Brně vychovává kvalitní designéry. Talent designu 2014 to opět prokázal
Miroslav Kolíbal získal medaili za nadstavbu elektronového mikroskopu
Na středoevropském finále byly chvíle, kdy jsme byli bezradní, přiznávají finalisté EBEC
Bakalářka nebo diplomka s firmou mají něco do sebe, říká vítěz soutěže 8 z VUT
Historický úspěch týmu TU Brno Racing: po přepočítání výsledků bere nakonec stříbro