Lidé

25. března 2015

Student Jakub Maca získal Zlatou pecku – českého reklamního Oscara

Obalový design: Návrh pivní láhve Heineken se světlocitlivou barvou od Jakuba Macy | Autor: archiv Jakuba Macy

Dosáhnout hned napoprvé na nejvyšší metu? Jakub Maca ví, jaké to je. Studuje průmyslový design na Fakultě strojního inženýrství VUT a před pár dny získal Zlatou pecku. Tedy nejprestižnější reklamní ocenění v České republice, o kterém sní každý kreativec. „Reklamě se věnuji už dlouho, ale jen její statické grafické stránce. Tedy různým logům, plakátům a podobně. Toto je poprvé, co jsem dělal animovaný spot, a hned se to takhle podařilo,“ řekl student pátého ročníku.

V prestižní soutěži zvítězil v kategorii Jiné se spotem pro společnost vyrábějící bezpečnostní a dveřní kování. Minutovému videu vymyslel scénář, grafickou podobu a jako art director dohlížel na jeho realizaci. „Práce vznikala v šibeničním termínu, měli jsme na ni pár týdnů. Nejspíš se tím ale potvrdilo pravidlo, že pod tlakem ze sebe lidé vydávají to nejlepší,“ podotkl Maca, který spolupracoval s absolventy Davidem Semrádem a Ivanou Hopfingerovou.

I když ocenění otevírá dveře do reklamního světa v České republice, Maca už je má pootevřené, reklamou se totiž živí už několik let. „Dokonce musím zakázky odmítat, protože se teď potřebuji věnovat diplomce. Každopádně je to výborná reference a jsem za ni moc rád,“ dodal student.

Spot s názvem Being safe at home prezentuje devadesátiletou historii společnosti pomocí klíčových událostí jednotlivých dekád, které se odehrávají ve světě, zatímco lidé mohou být v bezpečí za dveřmi svého bytu nebo domu. „Výběr těch událostí byl celkem jasná volba, sáhli jsme po těch, které mají lidé hluboko v podvědomí,“ vysvětlil student. Na obrazovce se tak střídají třeba novinové titulky o pádu newyorské burzy, nacistická letadla, Beatles nebo berlínská zeď.

Pro přehrávání videa je nutné povolit cookies typu Marketing. Změnu nastavení provedete zde. Video můžete otevřít v novém panelu.

Kateřina Konečná

Jakub Maca (vlevo) s Libuší Parolkovou, ředitelkou agentury ADWAY pro kterou spot dělal, a Jakubem Kohákem. | Autor: archiv Jakuba Macy
Průmyslový design: Návrh barové stoličky od Jakuba Macy | Autor: archiv Jakuba Macy
Plakát pro výstavu v galerii DOX na téma "Kde domov můj", který poukazuje na amerikanizaci národních tradic | Autor: archiv Jakuba Macy
Branding: Návrh firemní identity kadeřnického salónu z dílny Jakuba Macy | Autor: archiv Jakuba Macy
Vstoupit do fotogalerie

Témata

Související články:
Pětinásobný mistr světa chystá bakalářku o motorovém prkně
Five-time world champion is preparing his bachelor thesis on motorized surfboard
Čtyřnásobného šampiona v motosurfingu přitáhla ke strojařině touha porozumět „svému“ prknu
Basketbalem se v Česku nedá uživit, proto je dobré mít i zadní vrátka, říká Michal Jedovnický
V judu bojuju za sebe. Bez ostatních se ale neobejdu, říká úspěšný judista z FSI